Norsk Vann ønsker å revitalisere kommunikasjonsnettverket etter mal fra andre nettverksgrupper vi har opprettet.
Målet med Kommunikasjonsnettverket er å skape et kontaktnett og en arena for inspirasjon, erfaringsutveksling, samling av og diskusjon om beste praksis, og utvikling av felles kommunikasjonstiltak knyttet til sentrale utfordringer i bransjen.
Eksempler på temaer vi jobber med i nettverket er:
- Synlighet og omdømmebygging
- Gebyrutviklingen
- Rekruttering til bransjen
- Beredskap og krisehåndtering
- Kampanjer – dovett/fettvett, andre
- Prosjekter og prosjektforslag
Verktøykasse
I tillegg til å ha en arena for å diskutere kommunikasjonsutfordringer søker vi å utvikle en felles verktøykasse med kommunikasjonsvirkemidler. Det kan være tematiserte budskapsplattformer for å samkjøre og forsterke bransjens kommunikasjon, film- og bildemateriell som kan deles eller gi inspirasjon, videosnutter som kan brukes av flere, presentasjoner, tematiserte kampanjer, ideer til kronikker og leserinnlegg m.v.
Kommunikasjonsnettverket har også til formål å gjøre det lettere for kommuner å samarbeide om konkrete kommunikasjonsoppgaver- og behov lokalt/regionalt.
Teams
Vi bruker Teams som verktøy for å samordne, diskutere og dele, samt arrangere månedlige nettverksmøter. Norsk Vann inviterer til nettverksmøtene, men ønsker at ansvaret for å spille inn temaer og forestå møteledelse kan gå på rundgang mellom deltakerne i nettverket.
Målgruppen for dette nettverket er primært ansatte hos våre andelseiere som jobber med eller har ansvaret for å kommunisere vann- og avløpsvirksomheten til ulike målgrupper i kommunen.
Ønsker du å være med i nettverket kan du henvende deg til vår kontaktperson: Tone Bakstad