Eit privat fellesanlegg med rundt 60 septiktankar blei til grunna mangel på kommunal utbygging den gong. Det ligg i hagane til folk i eit større byggefelt som alle er tilknytt det felles rørnettet som er eit samvirkeforetak som altså kun driftar rørnettet som endar i eit utslepp i sjø. Alle huseigarane eig og driftar sin septiktank og betalar gebyr for tømming av den. Dei betalar og eit slags «gebyr» til samvirkeforetaket.
Spørsmålet mitt er kva som kjem under vår myndighet i kap 12? Mitt syn er at septiktankane er kvar for seg under kap 12 og fellesanlegget er under kap 13 sjølv om fellesanlegget er i privat eige og ikkje kommunalt.
27.10.2025
Påslipp til et avløpsanlegg som er eid av et samvirkeforetak er ikke unntatt fra søknadsplikten etter forurensningsforskriften § 12-1 annet ledd. Unntaket gjelder bare påslipp til «offentlig avløpsnett». De ulike eierne må derfor søke om hver sin utslippstillatelse, henholdsvis samvirkeforetaket for sitt avløpsanlegg (rørnett) og eierne av septiktankene for sine avløpsanlegg (septiktanker med ledninger).
Jeg tenker at du har rett i at det her blir to ulike regelverk, påslippene faller under kapittel 12, mens samvirkefortakets utslipp ser ut til å falle under kapittel 13 fordi det behandler over 50 pe og tettbebyggelsens størrelse tilsier vel kapittel 13 og ikke 14.
